تکه سوهانی که مرا پولدار کرد

تکه سوهانی که مرا پولدار کرد

در یکی از روزها که مشغول کار در کارگاه سوهان پزی بودم درتایم استراحت یک تکه از سوهان را برداشتم و با روش خودم آن را جوری دیگری پخت دادم و با موادی دیگر مزه ی آن را کمی تغییر دادم وقتی صاحب آن کارگاه این سوهان را دید شگفت زده شد و گفت از این به بعد به این روش سوهان می پزیم از آن به بعد سوهان های ما به دلیل خاص بودنشان فروش چند برابری داشت و ما را به شهرت رساند.

سوهان

از گذشته تا به امروز سوهان گزی لقمه ای نوعی شیرینی به حساب می آید که افراد زیادی خواهان آن می باشد. افراد علاقه مند به این شیرینی می توانند با دانسته طرز تهیه آن این شیرینی خوشمزه را در منزل خود درست نمایند. سوهان ها در انواع و مدل های متنوعی تولید شده است مانند سوهان گزی، سوهان لقمه ای، سوهان عسلی، سوهان گردویی و غیره در کارخانجات و تولیدات مواد غذایی درست می شود.

شما عزیزان با توجه به خواسته خود می توانید این محصول پر طرفدار را در منزل پخت کنید. سوهان لقمه ای گزی نوعی خوراکی سنتی به حساب می آید که از ترکیب دو نوع خوراکی خوشمزه تهیه شده است. برای درست کردن این نوع سوهان در منزل با رعایت بسیاری از نکات مهم می توانید آن را تهیه کنید. اجزای اصلی آن آرد می باشد.

سوهان

سوهان حلوایی

یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین خوراکیهای ایرانی سوهان می باشد که دارای انواع مختلفی از جمله سوهان حلوایی، لقمه ‌ای، پسته ای، کنجدی و غیره می‌ باشد و بسیاری از افراد از آنها استفاده می کنند.

ادامه مطلب  تلاش های کوچک مقدمه یک درآمد زیاد و باور نکردنی

تاریخچه ی استفاده از سوهان به زمان قاجاریه بر می ‌گردد که از این شیرینی خوش مزه استفاده می کردند سوهان از شیرینیهای اعیانی و بسیار خوشمزه در آن زمان به حساب می آمد که منشا و مبدا آن شهر قم بود.

داستان از این قرار بود که قمیها اولین بار سوهان را تهیه کردند و برای رونمایی از آن شاه را به شهرشان دعوت کردند سپس شاه نماینده ای را از طرف خود به آن جا فرستاد و نام این شیرینی را در همان مراسم سوهان نامیدند.

سوهان حلوایی

سوهان یزدی

کیفیت محصول، وزن آن، روش خرید، نوسانات بازار و غیره همگی از مواردی هستند که می توانند روی قیمت سوهان یزدی تاثیر بگذارند به این صورت که وقتی در تولید سوهان مواد مناسب و با کیفیت استفاده شده باشند و محصول از کیفیت و تازگی بالایی برخوردار باشد قیمت آن افزایش پیدا می کند، سوهان یزدی در ظروفی با اندازه ها و سایزهای مختلف بسته بندی می شود، هر چقدر که اندازه ی سوهانی که انتخاب می کنید بزرگ تر باشد و مقدار بیشتری از سوهان درون آن جای گرفته باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد.

 

سوهان یزدی

 

حتما ببینید

آتل فایبرگلاس

ثروت سرشار با آتل های درجه یک

امید در خلال جریانات بی پایان زندگی نقطه قوتی است که داشتم و به عبارتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آراد برندینگ